Tuesday, December 23, 2008

Clicks * Slow Shutter moment

Salam guys! yesterday, I kidnapped my company's digital camera , canon powershot g9, it has manual shutter speed and appreature setting. haha! minda ku orgasm huhuhuhu, last nigt I began my mission of point and shoot.

sunset shot :



playing in my room : shutter is opened for 15 second, F setting is around 2.5 with 80 for the ISO, I use a lighter and began drawing in digital canvas huhuhuhu



outside my house : the most left of the 3 picture is captures using auto setting, while the other 2, I kept the shutter to be open for 15 second, and the F setting is 2.8.


and my favvy, tail light shot : actually this is not the place that I really want to take the shot, I wanted to take the shot at the flyover of Plus Highway (Nilai exit), but I cant find any place to park my car, and appropriate place to take the shot, so I decided to take the shot at Nilai center, where there is many car passing by.





some of other shots I've took :


I'm still learning ... dont have a teacher though ... huhuhuhu sape yang baik hati nak ajar sayeee? uhuhhuuh, but I have always been a fan of nice scenery photos. If you guys have any thoughts, comments, technique or tips, please do share with me ayyy =)

*** saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan ***

5 comments:

  1. alamak pai teringat assignment zaman blaja dulu hehehe..

    Awesome pics btw! :)

    ReplyDelete
  2. yuuuhoooooooooooo....dah lama tak singgah...

    Bila pindah g Melaka?
    Bila nk main paintball ni?

    Gua tak sabaq dah ni!!!!!

    ReplyDelete
  3. nenot : huhuhuhuhu yeke, besnye laa dpt blaja photography, eee nyesal dulu tak amik Art & Design! hahahaha, =) apai pun tgh wat esaimen ape, esaimen utk blog ni huhuhuhu .. thnx sis 4 d compliments =)


    Bro epoi : Pindah kata nye dalam bulan 3 gitu, entahlah mcm benor masalahnye, saya pun tak berani nak bagi kata putus, kita paintball next year bro... boleh, saya agak bz minggu2 terakhir ni, btw, tshirt design dah 60% siap, =) insyAllah next week saya upload kat sini ye, adalah 2-3 design tahapehape saye buat huhuhu =)

    ReplyDelete
  4. perrrrhhh...memang best...G9 tu...lagi best kalu dapat CANON EOS 50D DSLR...hehehe

    p/s:Rampage tgh kumpul duit nak beli "Fujifilm FinePix S8100fd" (sobab ISO dia sampai 6400) for fast shot.Yg lain tak mampu beli mahal sangat.

    ReplyDelete
  5. bro rampage : huuhhuhuhu tu laa die dapat EOS 450D pun jadiklah huuhhuhu, takpun yang baru sket Nikon D90 hohohoho, melopong je lah huhuhuuhu...

    wow tingginye iso dia.. 6400? gile babas... huuhuhuh tapi kalau iso tinggi, noise die pun tinggi jugak kan? (correct me if I'm wrong ) =) huhuhuhuhu, still blaja lagi setting2 iso, F ngan shutter speed .. =)

    ReplyDelete